dissabte, 26 de desembre del 2015

Tutorial de xurros en miniatura



Em van encarregar de fer xurros en miniatura, i la veritat és que ha sigut molt difícil, ja que el fimo es desfeia a la mínima que el modelava (hi ha colors que són més tous que altres), i no trobava una eina adequada a un preu accessible. Existeixen amb aquesta forma i mida, però són una mica cares.

Així que vaig decidir crear el meu propi modelador de xurros!

Vaig comprar uns becs per a mànega (de les que es fan servir per posar la nata) al xino. El problema és que el bec era de forma rodona.

Amb unes tenalles vaig fer unes petites deformacions al bec, no van quedar perfectes, però l'efecte sobre el fimo és espectacular.


Un cop feta la modificació, es tracta d'amassar bé el fimo perquè quedi molt tou i introduir-lo a dins el bec. Amb alguna eina de modelar que tingueu, de punta rodona, premeu el fimo fins que surti el xurro, i aneu tallant a la mida que vulgueu.



Un cop tingueu els xurros, pinteu amb pastel de color marró, donant-li petits tocs de pinzell, fins que quedi un efecte com de torrat i cruixent.



Enforneu seguint les instruccions del fimo i doneu-li una capa de vernís. Aprofiteu quan el vernís és moll i poseu una mica de sal fina per sobre els xurros (semblarà sucre). I deixeu assecar.

I aquí una foto del resultat:




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...